H.I. Giørtz Logo

MENY

Ofte stilte spørsmål

BESTILLING
      faq-arrow
    • Hvor finner jeg ordrebekreftelse?
    • Avhengig av hvor du har bestilt varer, finner du ordrebekreftelse ved å logge inn på enten ASKO netthandel eller Fruktnett. Vi sender også en digital pakkseddel for hver leveranse.

      faq-arrow
    • Hvilke innkjøpsavtale og kjederettighet har jeg?
    • Kontakt markedsansvarlig, så finner de det ut for deg.

      faq-arrow
    • Jeg rakk ikke bestillingsfristen, hva nå?
    • Kontakt kundeservice for å høre hvilke muligheter du har.

      Vi ønsker å være behjelpelig så langt det lar seg gjøre, men ber om forståelse for at det noen ganger er vanskelig å løse av praktiske årsaker.

      faq-arrow
    • Hvor bestiller jeg varer?
    • Flere kunder i servicemarkedet forholder seg til egne innkjøpsportaler, avhengig av hvilken kjede de er tilknyttet.

      For bestilling av frukt, smurte baguetter, sushi, blomster og utvalgt fisk, logger du på Fruktnett. For øvrige varer logger du på ASKO netthandel.

      faq-arrow
    • Hvilke type varer kan jeg bestille?
    • Vi leverer et stort utvalg vare innen tørr-, fersk- og frysevare, is, non-food, emballasje, frukt og grønt, vin og brennevin, melkeprodukter og mineralvann.

LEVERANSE
      faq-arrow
    • Har jeg noe ansvar under varelevering?
    • For at vareleveringen skal være mest mulig effektiv for begge parter, bør du være til stede, samt sørge for ryddig og god tilgang til lageret. Dette for å sikre kvalitet og en ubrutt kjølekjede. Eventuell retur skal være klargjort. Når varene er levert overtar du ansvaret.

      faq-arrow
    • Jeg vil endre leveringsavtalen min, hvordan gjør jeg det?
    • For å endre leveringsavtalen tar du kontakt med markedsansvarlig. Du finner kontaktinformasjon lenger nede på siden.

      faq-arrow
    • Det er snart "rød dag", hvor finner jeg informasjon om leveranse?
    • Vi sender deg informasjon angående levering senest tre uker før perioden, slik at du har god tid til å planlegge din ordre.

      faq-arrow
    • Jeg har ikke mottatt varene til avtalt tid, hva gjør jeg?
    • Kontakt kundeservice. Vi har stor forståelse for viktigheten av at vareleveringen skjer til avtalt tid. Vi gjør vårt beste for å informere i god tid om vi ser at det blir forsinkelser.

      faq-arrow
    • Når får jeg varene levert?
    • Varene dine blir levert i henhold til avtalt leveringstid. Om du har bestilt varer i ASKO netthandel finner du leveringstider ved å logge inn på deres sider.

ØVRIG
      faq-arrow
    • Varen jeg mottok var ikke som forventet, hvordan reklamerer jeg?
    • Dette beklager vi, og skal selvsagt få ordnet opp i det snarest.

      Om det gjelder frukt og grønt finner du reklamasjonsskjema på Fruktnett, og tilsvarende på ASKO netthandel.

      faq-arrow
    • Hva er NG-flyt?
    • NG-Flyt er automatisk varebestilling for dagligvarebutikker. Innkjøpssystemet baseres på en prognose som forutsetter at beholdningen i butikken er korrekt. Det er på forhånd avtalt en volumfordeling mellom grossist, butikk og NG-Flyt. Eventuelle endringer på volumfordeling må koordineres med markedsansvarlig, for at systemet skal fungere optimalt.